Littel Italy - Osteria da fiorella



לא חסרות בעיר מסעדות שמשתמשות במושג "אוכל איטלקי" בכל פעם שהן מנסות להכין פסטה. השאלה היא, אם הן מצליחות..? אז נכון שיש מסעדות מודרניות שעושות את העבודה, ולפעמים אפילו מצליחות לעשות עבודה טובה.
אבל מעבר למנה שתקבלו על הצלחת לא תמצאו עוד מכנה משותף למסורת האיטלקית ארוכת השנים. חסרה האהבה, היחס, התרבות, ההווי, החום והשפה האיטלקית שכל כך כיף לשמוע. את כל אלו תוכלו למצוא בפינה קטנה על רחוב בן יהודה.
"אוסטריה דה פיורלה". מסעדה איטלקית חמימה וביתית בבעלותה של משפחת פורנרי, שהגיעו לארץ מרומא ופתחו את המקום בשנת 1986. במקום מספר מצומצם של שולחנות וכשתיכנסו פנימה תחשבו שמישהו עצר את השעון בשנות השמונים. המקום מנוהל ע"י גברת פיורלה בכבודה ובעצמה שמשמת את המקום כשפית, מנהלת ומלצרית במקביל. התפריט מחולק לשלשה חלקים. ראשונות, פסטה ועיקריות. מלבד הספגטי שמיובא מאיטליה, כל הפסטה היא פרי עבודת ידה של פיורלה. בין אם זה הפטוצ'יני או הניוקי, הפסטה טרייה וטעימה בטירוף. המקום שקט ורגוע מאוד. השירות במקום תלוי בכמות הסועדים. פיורלה נותנת יחס חם לכל לקוח, ובזמן שהיא מדברת איתכם היא לא מכינה פסטה לשולחן שלידכם. מה שכן, הכל נעשה בהמון אהבה ועם חיוך איטלקי גדול.

המלצתי:
תגיעו למקום שיש לכם זמן. כמו שכבר ציינתי, הכל ברגוע והקצב לא תלוי בכם. תנסו לא להגיע בשעות הסטנדרטיות כדי לא לחלוק את השירות עם עוד לקוחות.
ראשונות:
קחו את החציל פרמז'ן ואת הקפרזה. החציל מגיע עם כמות לא הגיונית של גבינה ורסק עגבניות ביתי. מנה קטנה שתגרום לכם לריב על כל ביס. הקפרזה לא מיוחדת יותר מדי, אבל זה מרענן להתחיל את הארוחה עם קצת עגבניות טריות ומוצרלה.
עיקריות:
אל תתבלבלו עם הכותרת בתפריט. נכון שיש במקום אחלה מנות עיקריות, אבל הסיפור האמיתי זה הפסטה. תוכלו לבחור סוג של פסטה וסוג של רוטב לפי טעמכם. אני ממליץ לכם להתחלק במנות כדי שתוכלו להתנסות בכמה שיותר דברים.
קחו את הלזניה, מנה של ניוקי ומנה של פטוציני. הרוטב בלונזייה ממש טוב, אז תשתדלו לשלב אותו באחת מהמנות.
בכל מקרה, פיורלה תדע להמליץ לכם על השילוב הנכון.
כדי להשלים את החוויה תזמינו כוס גראפה שתלווה את הקינוח. יש שם מבחר לא קטן של חומר מקומי טוב (איטלקי כמובן). בסופו של כל האירוע, אספרסו חשבון והביתה.
מצפה לכם חוויה אמיתית.


הדירוג: (1 - 5)

כמה טעים: 4
אווירה: 3 - אין הרבה מה להגיד. האווירה במקום מגניבה כי אין שום דבר שעושה אווירה. אפילו מוזיקה בד"כ אין, וזה מה שמגניב במקום. כמו ללכת לאכול אצל אמא, רק אחת איטלקייה.
עיצוב: 2 - old fashion, מצועצע קצת אבל בייתי. כאילו עצרתם במסעדה על איזה חוף של תיירים באיטליה.
מתאים לאירוע: בכל פעם שבא לכם פסטה טובה..
מה הנזק - 150 ש"ח לראש בגדול.

ציון מסכם - 3.5

בן יהודה 148
טלפון: 03-5274750, 03-5248818
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates ► Distributed by Blogger Blog Templates;