בית תאילנדי

 מעולם לא היית מעריץ נלהב של אוכל תאילנדי. למרות זאת, שמעתי לא מעט סיפורים על האוכל ה"נפלא" שבתאילנד הקרובה. בשנת 2006 החלטתי לבדוק את הסוגיה. אני לא אכנס לכל הפרטים של הנסיעה, רק אומר שלא "עפתי" מהחוויה הקולינרית המסורתית של המקום.
מה הקשר אלינו? מסעדה קטנה ונחמדה על בן יהודה פינת בוגרשוב.
"הבית התאילנדי" משתמש בכל השמות והחוקים של המטבח התאילנדי המסורתי, ואפילו מנוהל ע"י שפית תאילנדית אמיתית. ההבדל העיקרי בין המנה שתקבלו ברחובות בנגקוק לבין זאת שתקבלו בתל אביב..., היא שבתל אביב המנה תהיה מאוד מאוד טובה.
אני לא אומר שאין מקומות טובים בתאילנד (אני בטוח שיש), אני רק אומר שיש מקום אחד ממש טוב פה בעיר.
התפריט במקום משלב מספר לא קטן של תבשילים, מרקים, וגם קצת מוקפצים אשר מקוטלגים באייקון קטן של פלפלים אדומים המסמנים את דרגת חריפות המנה. חומרי הגלם איכותיים וטריים והעיצוב של המקום ייתן לכם תחושה שאתם סועדים בכפר מקומי השוכן בחבל "איסן" שבמזרח תאילנד.
ופה אני חוזר בי ממשפט הפתיחה - אני מאוד אוהב אוכל תאילנדי.כל עוד הוא נמצא 7 דקות על טוסטוס מהדירה שלי.

המלצתי:
אם אתם באים בשעות הערב, שווה להזמין מקום מראש. תהיה לכם אופציה לבחור בין אזור עישון לאזור ללא עישון. אם לא מפריע לכם עשן הסיגריות, קחו שולחן בחצר (אזור העישון). הרבה יותר נחמד שם.
ראשונות :
 תפריט הראשונות נפתח בסלטים. קחו אחד מהפאפאיה השרימפס או הקלמרי (ממליץ לבחור 2 מהם). שלושתם מאוד מרעננים וגם קצת חריפים. יש גם סלט עוף או סלט בשר קצוץ, אבל אותם פחות אהבתי.
לא הייתי הולך על מנות הפתיחה החמות (פרוסות בשר צרובות או אגרול), מכיוון שהמנות העיקריות יחסית "כבדות".

עיקריות:
תפריט העיקריות מחולק ל-4 חלקים:
מנות עיקריות – מספר מנות שרובן בשרניות שמוגשות בליווי אורז או ירקות.
תבשילים בחלב קוקוס – 6 תבשילים נפלאים בתוספת בשר או פירות ים ועוד מספר אלמנטים ייחודיים למטבח התאילנדי.
אטריות (אורז/ ביצים) – אטריות מוקפצות (נוסח פאד טאי) במספר ורסיות שונות.
מרקים – 3 סוגי טום יאם (ע"ב ציר מרק בתוספת ים או בשר), מרק אווז ו-2 נוסחים של מרק אטריות.
אני ממש ממליץ על התבשילים. השימוש בחלב הקוקוס נעשה בעדינות ובדיוק מושלם. המנות מוגשות בליווי קערת אורז לבן אשר מעלה אדי מים טהורים. 2 המנות המוצלחות ביותר (ותסלחו לי שאני לא משתמש בשמן המקצועי) הן זאת עם נצרי הבמבוק או זאת עם החצילים המיוחדים שנראים כמו טאני בושר.
למי שלא אוהב תבשילים הייתי ממליץ על ה- "מו טוט קאתייאם פריק תאי" - מנה של קוביות בשר לבן קריספיות ומלוחות. מנה מאוד פשוטה, אך עשירה בטעמים.
למי שבקטע של מרק, אני ממליץ על האווז. נוזל צח עם בשר וירקות. פשוט מאוד וטעים מאוד. כמובן שגם פה המנה מלווה באותו אורז נהדר. מנה קלאסית ליום חורף קר (אני חייב לציין שגם מרק ה"טום יאם" ממש טוב).

הדירוג: (1 - 5)
כמה טעים: 4
אווירה: 3 - שקטה, רגועה ונעימה.
עיצוב: 4 - המקום מלא בצמחייה טרופית ירוקה, ענפי במבוק ארוכים לאורך הקירות, פסלוני עץ אסייתים מונחים בפינות ותאורת של להבת נרות חמימה מאירה את המקום.
מתאים לאירוע: המקום מתאים לארוחה באווירה שקטה. הבר לא כל כך נח אז אם אתם בדייט, תבקשו שולחן זוגי. בכל מקרה תבואו רעבים.
מה הנזק - עד 100 ש"ח לראש

ציון מסכם - 4

בוגרשוב 8 פינת בן יהודה, תל אביב
טלפון: 03-5178568
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates ► Distributed by Blogger Blog Templates;