לאכול כמו המאפיה - קפה איטליה

מה שיפה באוכל איטלקי זה הפשטות. המסעדות הטובות ביותר באיטליה הם לאו דווקא מסעדות מעוטרות כוכבי מישלן. מה שחשוב זה שהפסטה תהיה טרייה, העגבניות יהיו בשלות וששמן הזית יהיה איכותי ויזרום ללא הפסקה. "קפה איטליה" היא לא מסעדה איטלקית קלאסית, אבל חלק לא קטן מהמנות עונה על הקריטריון שלי לפשטות איטלקית. המסעדה הוקמה ע"י האחים יורם וארי ירזין במטרה לייצר מסעדה אטלקית כמו באיטליה. את רוב המנות הם העתיקו משלל חוויות שחוו בארץ המגף. הנסיון הכמעט מוצלח לגמרי שלהם לשמור על תפריט פשוט וכמעט ללא התערבות של שפים מקומיים הופך את המקום לאחת האיטלקיות החזקות בעיר. המסעדה נמצאת על יסודות מסעדת צ'ימיצ'נגה ההיסטורית. העיצוב של המקום הוא מודרני ניו יורקי, ויש במקום אחלה אווירה. מגוון המנות בתפריט הוא רחב (אולי קצת יותר מדי) והוא מחולק לכותרות לפי נושאים. מקוקטלים, דרך אנטי פאסטי, קצת מנות פתיחה מהים, 5 סוגי סלטים, מבחר של סוגי קרפצ'יו שונים, מנות הפסטה ורק אז העיקריות. בסוף כמובן שלל לא קטן של קינוחים. גם תפריט היינות מכובד. הוא מחולק בצורה מקורית לפי קבוצות מחירים מהזולים ליקרים ומשלב יינות רק מישראל ומאיטליה (מלבד 3 סוגי שמפניה צרפתית).
המקום מאוד משפחתי (כמו האיטלקיים) ומתאים כמעט לכל אירוע. אם נצמדים למוכר ולא מנסים להתחכם במנות המקוריות אני מבטיח לכם שתהנו מכל רגע.

המלצתי -
תתחילו ביין. אני הייתי הולך על לבן בתור התחלה. אם לא בא לכם לשתות הרבה אשר להזמין בכוס. בהמשך כבר אפשר לעבור לאדומים שם הייתי ממליץ לכם לנסות משהו איטלקי. אני אוהב את היינות של אזור וונטו, ויש להם משם כמה בקבוקים לא רעים.

ראשונות:
אני ממליץ על המנות הקלאסיות והפשוטת.
חציל פרמזאן -המנה נצמדת למקור (מלנזנה פרמזאנו). רוטב העגבניות טעים וגם הפרמזאן לא רעה. אחלה מנה.
סלט עגבניות ופטה - מזכיר את הקפרזה הקלאסית רק שהפטה מחליפה את המוצרלה. טרי וטעים. אם לא בא לכם על הסלט לכו על הקרפציו מוצרלה. מנה מרעננת.
אני הייתי מוותר על הראשונות מהים אבל אם ממש בא לכם לכו על השרימפס עם הכרובית. הכי פחות מורכב בעיני.



פסטה-
הסיבה העיקרית שאני כותב על המסעדה היא בגלל תפריט הפסטה שלה (וזה מה שחשוב בסופו של דבר).
רוב המנות מצויינות לדעתי. חלק מהמנות מורכבות מפסטה טרייה ומתוכן הייתי ממליץ על הלזניה הירוקה. מנה כבדה ומצויינת.
למרות הלזניה המצויינת ההמלצה שלי היא על הפסטה בולונז. נשמע נדוש, אבל באמת שהמנה פשוט טובה.
אם אתם אוהבים גם הפנה קרבונרה מצויין, אבל הוא כבר הרבה יותר כבד.




עיקריות:
אני הייתי ממליץ לכם להסתפק במנה של פסטה.
אם בכל זאת בא לכם מנה מסוג אחר ההמלצה שלי היא על האוסובוקו לבן. המנה יוצאת בקערה ובתוכה ירקות שורש ספוגים ברוטב עסיסי. מעל כל זה מונח הבשר הרך. לא איטלקי קלאסי אבל טעים מאוד.


קינוחים:
קחו את הקרוסטטה תפוחי עץ. מאפה פריך של תפוחי עץ וסוכר וליד כדור גלידה בטעם וניל. מה צריך יותר. כמובן שתלוו את זה עם כוס של אסספרסו כפול. אחרת כלום לא שווה.
השמועה אומרת שגם הטירמיסו לא רע. אני פחות אוהב.

הדירוג: (1 - 5)
כמה טעים: 3
אווירה: 3- משפחתי ונחמד. מגוון אוכלוסיה רחב.
עיצוב: 4 - גדול ומואר. מאוד מרווח (אלא אם המקום מפוצץ).
מתאים לאירוע: ארוחת ערב משפחתית. צהריים בקטנה, ואפילו לדייט זה יכול להיות נחמד. כנראה מתאים לכל סוג של אירוע ואם זאת לא הייתי הולך לשם כדי לחגוג משהו מיוחד.
מה הנזק - בין 75 ל- 150 ש"ח לראש בממוצע.

ציון מסכם - 3.5


קרמניצקי 6, תל אביב
טלפון: 03-5612888

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates ► Distributed by Blogger Blog Templates;