בשר על הבר - שרקוטרי


 באמצע מדרחוב שומם בשכונותיה הצפוניים של יפו, סמוך למחסנים נטושים שעל דלתם תלויים שלטי השכרה, נמצא מקום קטן שנקרא "שרקוטרי". הנסיעה למקום עוברת דרך כיכר השעון המפורסמת של יפו. ברוב המקרים שנסעתי לשם, איבדתי את הדרך ברגע שחלפתי את הכיכר. אחרי כמה פניות לא חוקיות ומעבר דרך סמטאות חשוכות, אני מצליח למצוא את המקום. בדרך מהחניה של הרכב ועד לכניסה של המקום אתם עלולים לחשוב שהתבלבלתם. יקח לכם פחות מ30 שניות להבין שההיפך הוא הנכון.
השרקוטרי הוא עוד אחד מאותם מקומות בודדים שנכנסים אצלי לקטגוריית ה"פנינה". רק אחרי שתבקרו שם תבינו למה. השרקוטרי הוקמה ע"י השף וינס מוסטר. בעבר הבעלים של מסעדת "וינס ותמר" המפורסמת. המקום מחולק ל-2 קומות. בקומה התחתונה יש בר ארוך ומספר שולחנות ישיבה בודדים. מהקומה השניה תוכלו להשקיף למטה דרך קיר שקוף שבתוכו כלואים בקבוקי יין מאובקים, ונתחי בשר מיובש שבוטר מסוגים שונים של חיות ומחלקים שונים של איברים. המיקום המסתורי והעיצוב המיוחד גורמים לחוויה להתחיל עוד לפני שהיא באמת התחילה. יש במקום אווירה חמה ונעימה שעלולה להתפתח לטירוף ובלגן, הכולל בחורות רוקדות על הבר בין צלחות נקניק פרוס ובקבוקי יין מרוקנים. התפריט משלב מגוון רחב של מנות שחלקן מגיע מעולם החי והנושם, חלקן מעולם השוחה והצולל וחלקן פשוט מורכבות מפסטה טרייה אשר מייצרים במקום. השילוב של האווירה, העיצוב, המיקום והאוכל יגרום לכם להינות בכל פעם מחדש.

המלצתי:
תתחילו באכוהול כדי להכנס לקצב, ורק אחרי סיבוב אפרטיף ראשון תבקשו את התפריט.
כמו בהרבה מקומות, גם בשרקוטרי אני ממליץ לכם לחלוק את המנות. תבחרו כיוון להתחיל בו, ותזרמו. אם משלבים נכון את כמות וסוג האלכוהול לקצב הזמנת המנות, אפשר לעבור בערב אחד על רוב התפריט של המסעדה. לא מבטיח שתצאו משם בהליכה, אבל זה לא מה שחשוב.

אז מה ואיך להזמין:
בהנחה והקונספט של הארוחה הוא כמו שהמלצתי תתחילו עם צלחת שרקוטרי - מגוון נקניקים פרוסים דק על צלחת. פותח טוב את התאבון יחד עם הסיבוב השני של השתייה.
ים:
תמשיכו עם 2 מנות מהים - אני מאוד ממליץ על הסלט תמנון. מגיע עם קוקי סאן ז'אק ובייקון. מנה מעולה עם טעמים חזקים. יחד עם זה, תשלבו את אחת ממנות פילה הדג. שתיהן מעולות והן משתלבות טוב ליד ה"סלט".
פסטה:
 נשמע הזוי, אבל זה הזמן לטעום את מנת הפחמימות של המקום. יותר מאוחר זה כבר יהיה  בלתי אפשרי. תתחילו עם הפפרדלה אספרגוס ופרוצ'יני טריות - הפסטה רחבה וטרייה והפטריות מוסיפות טעם מצויין. רוטב השמנת קצת מימי, אבל כמות הפרמז'אן שמגורדת על המנה מאזנת את המרקם. תזמינו עוד מנה רק אם זה ביכולת שלכם. ההמלצה שלי היא על הגיטרה פומדרו - פסטה דקה ברוטב עגבניות ופרמז'אן. פשוט וטעים.
בשר:
תתחילו עם נקניקיות. שתי המנות מצויינות. אני יותר אוהב את הסוסיון אלזסייה - בקר וחזיר ביין לבן.
שייטל ומח עצם - אחת המנות החזקות.  מוגש עם חמאה לימון פטרוזיליה ושום. המרקם של הבשר קשה אך מדמם, והטעם חזק ובשרני. ליד המנה מגישים "שפצלי". סוג של פתיתים שמכינים במקום.
נתח קצבים בחמאת כמהין - כל מילה נוספת מיותרת.
יש עוד מספר מנות ממש חזקות. אם אתם ממש גיבורים, תתקדמו לאנטריקוט או לסינטה. אם לא, זה גם בסדר. תשמרו קצת עניין לפעם הבאה.


הדירוג - (1-5)

כמה טעים - 4
אווירה: 5   - לרוב מדהימה. יש ערבים שקטים לפעמים, אבל גם בהם מאוד נחמד לשבת במקום.
עיצוב: 4 - העיצוב של המקום עושה תיאבון. כמעט בכל מקום תוכלו לראות בשר תלוי על חוט או בקבוק יין אדום שמחכה להיפתח.
מתאים לאירוע:  אירוע רב משתתפים בהנחה ולכולם יש ראש פתוח ואין תכניות בבוקר.
מה הנזק: 150 - 200 ש"ח לראש.

ציון מסכם: 4

רבי חנינא 3, תל אביב
טלפון: 03-6828843

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates ► Distributed by Blogger Blog Templates;