עלומה בבוקר - לה גאטרי

עדין לא החלטתי אם הדוכן הנסתר והקטן בצפון בן יהודה הוא מקום ללפני או אחרי השינה.. כנראה שלעולם לא אהיה סגור על התשובה. מה שכן, בכל בוקר שיש לי קצת יותר מחצי שעה פנויה בין צלצול השעון המעורר לבין הנסיעה הלא קצרה לעבודה אני מחשב מסלול ניווט חדש שעובר על בן יהודה מדרום לצפון כדי שאוכל לחנות בחנייה כפולה, לחסום את תנועת הבוקר המתעוררת לחיים ולסכן את עצמי בגרירה פלוס דוח של 500 שקל. אה, כן ושכחתי לציין שביס אחד מה- "לה גאטרי דה מיקס" שווה את הכל!
ה"לה גאטרי" (פינוק בצרפתית) נוצרה בדמיונם של שני אחים מראשון לציון שטיילו בצרפת קצת יתר מדי פעמים. למזלנו השילוב של הדמיון מראשון עם ההשראה הצרפתית ייצר לנו מקום קסום שביטל לחלוטין כל אופציה למזון מהיר ואיכותי בכל מקום אחר בעיר. הנוסחה די פשוטה - קח את הקוראסון הכי טרי שיש, תכניס אליו את שלל הגבינות והנקניקים האיכותיים ביותר, מעליהם תניח בעדינות ביצה עלומה שרק יצאה ממערבלת המים שבסיר ובתאבון. נשמע פשוט...? זה מה שמיוחד כל כך במקום. הפשטות מנצחת. התפריט המקורי של המקום מציע שלל מצומצם של אפשרויות להרכבת המנה. תשנה את סוג הבשר, תחליף את מקור הגבינה, עם ביצה או בלי.. בכל מקרה המוצר שתקבל ליד יגרום לכם להחסיר פעימה.
לאלה שעוד לא היו שם.. אני מקנא בכם. אין כמו הפעם הראשונה..

המלצתי:
"לה גאטרי דה מיקס" עם ביצה עלומה - "הדה מיקס" זה בעצם שילוב של נקניק עם גבינה. השילוב של שני המרכיבים הכל כך שונים הוא חשוב. בחירה לא נכונה עלולה להרוס לכם את החוויה. לדעתי השילוב הנכון הוא ללכת על מרכיב אחד דומיננטי ומרכיב שני עדין. אם אתם בקטע של בשר, לכו על נקניק חזק ומיושן שישמן את המנה ויעשן את הפיניש של כל ביס. תשלבו את זה עם גבינה לא חזקה מדי שתוסיף מרקם מוקרם ונמס. תתיעצו עם הצוות, הם שולטים בכל אחד מהמוצרים המיובאים שנמצאים במקום. אם אתם יותר בקטע חלבי, תלכו על אחת מהגבינות החריפות והכבדות, אלו שהריח שלהם חודר את זכוכית הוטרינה. תשלבו את זה עם רצועה דקיקה של פרושוטו והחיים יפים...
גם אם אתם לא מחובבי החלמון המושבעים, תקחו את זה עם הביצה. היא מבושלת על המקום. יוצאת מהסיר במרקם מושלם. לאחר שהיא מונחת בעדינות בתוך הקוראסון היא מתפוצצת ונספגת בבצק הפריך. שילוב טעמים שקשה לשחזר.








מתוק:
גם הקינוחים של המקום שווים בדיקה. אני ממליץ ללכת על קוראסון נוסף. הפעם תבקשו את אחת מהריבות הביתיות שעל המדפים. תשלבו את זה עם קממבר חמה ותרככו את הטעם המתוק עם כוס אספרסו קצר שעושים שם לא רע בכלל. מומלץ להתחלק בקינוח אם אתם רוצים לשמור על לחץ דם במגבלה בטוחה.
תהנו..

הדירוג: (1 - 5)
כמה טעים: 4
אווירה: 3- תלוי מתי באים. במקום רק 4 מקומות ישיבה על הבר. אם תפסתם מקום, אז יכול להיות נחמד לשבת שם. אם הגעתם והמקום מלא, אין סיבה טובה להשאר.
עיצוב: 3 - קטן ופשוט. וטרינה קטנה מלאה במטעמים אשר פונה לרחוב ומושכת את אניני הטעם. תפריט גדול תלוי על הקיר מתאר בצרפתית פשוטה מה יש למקום להציע. בפנים המקום קטן וצפוף אבל זה חלק מהקטע.
מתאים לאירוע - מושלם לארוחת בוקר עם עיתון וכוס קפה טוב. ובצורה מפתיעה המקום מתאים את עצמו מצויין לשעות הלילה המאוחרות. אלטרנטיבה מושלמת למאנצ' שתוקף אתכם אחרי ערב של בילויים. בכל שעה האוכל טרי וטעים.
מה הנזק - 40 ש"ח לראש בממוצע.

ציון מסכם - 3.5

בן יהודה 184
077-2180077

1 תגובות:

T-M-S אמר/ה...

יש את האופציה של ביצה עלומה עם שמן כמהין וגבינה קשה בקרואסון - שאני רואה בזה הגרסה המהירה והזולה (יחסית) לביצים העלומות עם כמהין של יועזר.

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates ► Distributed by Blogger Blog Templates;