תמיד עובד - בראסרי

החוק אצבע הראשון על הבראסרי הוא שתמיד אפשר לאכול בבראסרי. כל יום, כל שעה וכל ארוחה. המקור של המקום הוא חיקוי של מסעדה ניו יורקרית בשם baltazar שנמצאת ברחוב ספרינג 80 שבמנהטן. אז נכון שה - OYSTER BAR קצת יותר קטן וכך גם העיר שמחוץ לחלונות המסעדה, אבל מתי ורותי (M&R בשמם המותגי) הבעלים של המקום, ללא ספק הצליחו להביא לעיר קצת מהסטייל הניו יורקי של דיינר אמריקאי עם מטבח צרפתי ותפריט מגוון שעונה לצורך של כמעט כולם... בעצם לא כמעט - כולם! הבראסרי היא לא מסעדה לאירוע מיוחד. לא הייתי חוגג שום אירוע להיפך, הבראסרי היא מסעדה שהולכים לאכול בה דווקא שאין שום דבר חשוב לציין.

המלצתי:
בוקר:

במשך השבוע לא תמצאו משהו מיוחד בתפריט הבוקר של המסעדה. למרות זאת המנות מאוד פשוטות וטעימות. למקום יש מאפייה צמודה ורוב המאפים במקום לא יאכזבו אתכם. אני ממליץ ללכת לבד(או עם חבר/ה שלא מדבר יותר מדי), לשבת על הבר עם עיתון בתול ולהזמין את ה- Jambon emmenthal, בגט צר ופריך עם פרוסה של גבינת אמנטל שעוטפת רצועה עסיסית של שינקין טרי המיוצר במזרע. הקפה במקום מצויין ואם נפלתם על ברמן טוב לכו על מנה חזקה של אספרסו שתלווה את המנה ותשלים מצויין את הטעם והריח הארומתי של הבוקר. שילוב מצויין.


ערב:
בשעות הערב לרוב צריך להזמין מקום. אני הייתי ממליץ לכם לא לשבת בחוץ. אבן גבירול זה לא מקום שכיף לאכול בו ברחוב. בסוף שבוע לא הייתי מתקרב למקום בשעות העומס. לכו באמצע השבוע. ההמלצה שלי היא לעשות ארוחת ראשונות. לרוב יש במיוחדים 2 מנות של טרטר/ סביצ'ה של דג כלשהו ועוד 2 מנות שחוזרות על עצמם פעם בכמה שבועות. קחו מנה של רביולי סרטנים. מנה מדהימה של רביולי טרי עם רוטב מושלם מוקף באספרגוסים קטנים, עגבניות קצת מיובשות שמעל הכל מפוזרות רצועות פרמז'אן דקיקות שנמסות מהאדים של המנה. קחו מנה של מולים, אבל תבקשו את גירסת המרינייר אשר לא מופיעה בתפריט הראשונות (רוטב שמנת, יין לבן וירקות שורש). אם בא לכם משהו יותר בשרי תמיד אפשר להזמין את הקרפציו למרות שאני לא מתלהב ממנו (יותר מדי לימון). אם אתם נועזים קחו את הטרטר. מנת בשר נא קצוץ ומתובל מוקפת בחופן של בצל וצלפים. אם אתם באמת נועזים תבקשו את החלמון מעל.
אם לא שבעתם מהראשונות - העיקריות יחסית פשוטות, מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל. לא הייתי מזמין דגים אלא אם יש משהו מעניין במיוחדים. מנת הסינטה מצויינת בעיקר בגלל הרוטב. מנת הצלעות חזיר גם מומלצת, אך היא מלווה ברוטב מאוד דומיננטי עם טעם חזק של כוסברה. ההמבורגר ללא ספק מפתיע ויש שאומרים שהוא מהטובים בעיר (כן, ברור שעם האמנטל)

בתפריט ה"מיוחד להיום" ללא ספק יום שני מנצח. "פוט-או-פה"- מנה של בשר מבושל בציר עם עצמות מח וירקות שורש.

לילה:
רוב הפעמים שאני מוצא את עצמי בבראסרי זה בשעות הקטנות. בעיקר בגלל שאין אופציה אחרת (לפחות עד שנפתח ה לה -גאטרי, ראה באתר). גם פה מומלץ לא להגיע ביום שישי. המקום הומה אדם (רובם לא מהקהל התל אביבי הסטנדרטי). התפריט עונה על הצורך בשעה הזאת. אם אתם רוצים ביצים לכו על האגז בנדיקט או על הביצים הנורוגיות. תקבלו לחם לבן קלוי ספוג ברוטב הולנדיז עשיר מאוד ומעליו ביצה עלומה שתתפוצץ ותנזל ברגע שקצה המזלג שלכם יגע בה.ההבדל בניהם הוא שהראשונה תגיע עם ג'אמבון והשנייה עם סלמון.למי שלא אוהב ביצים בלילה, אני אוהב את מנת המרגז. נקניקיה מסולסלת ולא חריפה עם עגבניות טריות. מנה טעימה מאוד שמשאירה את הטעם עד לצהריים של מחרת. טיפ נוסף זה להזמין מנה צדדית של צ'יפס. רצועות תפוחי אדמה דקות מטוגנות שרוף שיוצאות בנייר עיתון שמנוני. שימו במרכז השולחן, תוסיפו מלח ולבריאות.

הדירוג: (1 - 5)
כמה טעים: 3
אווירה: 3- יותר מדי תלוי בזמן שתבואו. פלי-ליסט קבוע לכל שעה שחוזר על עצמו כמעט כמו גלגל"צ. המקום מנסה לשדר אוירה צרפתית קלאסית. בתכלס זה המרכז של הביצה של עיר. כמעט בכל פעם תפגשו אנשים מוכרים (לכם או לכולם).
עיצוב: 4 - העתק כמעט מושלם של המקור מניו יורק. תסתכלו ב- http://www.balthazarny.com/ זה קטע גדול.
מתאים לאירוע: אל תלכו לשם בדייטים הראשונים. נדוש מאוד. יותר מתאים ללכת עם בת/בת זוג עם פז"ם ארוך סתם בשביל להתפנק, או עם חברים. וכמו שכבר ציינתי, תמיד מתאים להגיע למקום בסיומו של ליל בילויים עם החבר'ה.
מה הנזק - תלוי בשעת היום. אזור ה- 150 ש"ח לראש בממוצע.

ציון מסכם - 3.5

אבן גבירול 70, תל אביב
טלפון 03-6967111
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates ► Distributed by Blogger Blog Templates;