חתול שחור חתול לבן - ננוצ'קה

הננוצקה הוא בר מסעדה גרוזיני בדגש על הבר, והוא ללא ספק אחד מהמקומות המגניבים בעיר. המקום עבר שידרוג די רציני כששינה את המיקום שלו בבניין אחד שמאלה. אבל למרות השינוי והרענון המקום ממש לא מצועצע. זה לא כמו להגיע למלון ונציה שבווגאס ולהגיד כמו מפגר: "מגניב, עשו פה כמו בונציה.." שנכנסים לננוצקה אשקרה מרגישים בגרוזיה. אז נכון שיש שם גם מהטאצ' הישראלי, אבל אין ארוחה שאני לא מסיים בתחושה שאני נמצא בכפר איכרים במדינה המוזרה הזאת שבמזרח אירופה. מה שמייחד את המקום זה המטבח הגרוזיני המסורתי שלו שבשילוב של חומרי גלם מקומיים מצליח לייצר מנות ייחודיות וטעימות מאוד. את רוב המנות בתפריט אני לא יודע להגות ואם תקראו את שמם ברצף אנשים יחשבו שאתם גרוזינים.


המקום הרבה יותר גדול עכשיו. הכניסה למקום היא דרך מרפסת אחורית ובה מספר שולחנות ישיבה. כשתכנסו פנימה תעברו דרך עוד חדר אוכל לא כל כך קשור. תקיפו את הפסנתר דרך מעבר צר ושם מתחיל הבלגן. הבר מחולק ל-2 קומות. התחתונה היא העתק כמעט מושלם של הבר במקום הישן. בשעות הלילה הוא נכנס למוד קרב. מוזיקה חזקה, לפעמים גרוזינית, לפעמים 60יז ולפעמים מיינסטרים תלוי בדי ג'י. בחורות רוקודות על הבר ובקבוקי בוחרובקה שנשפכים על השולחנות במטרה למלא את כוסות הצ'יסר שמונחות עליו. אגב, בחרובקה זה משקה שמקורו תרופה שיוצרה בצ'כיה. ממש לא טעים אבל עושה את העבודה ומוסיף לחוויה. כדי להגיע לבר העליון תצטרכו לפלס את דרככם עד למדרגות שנמצאות בצידו השני של החדר. הקומה השנייה היא יותר רגועה ומתאימה יותר לדייטים בהנחה ובן הזוג מתאים לאווירה שהמקום משדר (בלגן).

המלצתי:
קחו שולחן ותתחילו בלהזמין בקבוק קווה פשוט שירענן את האווירה ויפתח את התאבון. השיטה הכי טובה זה להזמין הרבה מנות ללא קשר לסדר שלהם בתפריט ולבקש מהמלצר/ית שיוציא את מה שמוכן.
ראשונות:
מהראשונות אתם חייבים לקחת את ה"דולמה" - מנה של עלי גפן תוצרת בית במילוי בשר בקר, כבש ואורז ברוטב וינגרט. טעים ופשוט. מלקקים את האצבעות ואת הצלחת.
עוד מנה שחייבים להזמין זה הבליני קוויאר אדום - בליינים קטנים עם שמנת סמיכה שעליה מודבקות ביצי סלומון כתומות ושקופות שמתפוצצות לכם בפה. המליחות של הביצים מאזנת את הטעם הקרוב למתוק של הבלינים, ויחד עם החמיצות של השמנת... סוג של אורגזמה בתוך הפה. למרות שזה לא מנומס, תנסו לאכול הכל בביס אחד. זה ידרוש מכם לפתוח פה גדול אבל החוויה תהיה כפולה.
המלצרים ימליצו לכם על הפחאלי - מגש עם אנטיפאסטי גרוזיני. זאת מנה שאו שאוהבים או שלא. אני לא מהמעריצים הגדולים שלה ולרוב אחרי הטעימה הראשונה מכל מזט אני חוזר ללקק את הצלחת של הדולמה. בכל מקרה לא יזיק לנסות.
תזמינו את שתי המנות של החינקילי - כיסוני בצק מבושלים במים. גרסה אחת ממולאת בגבינות, והשנייה בבקר ואווז. קצת מזכיר דים סאם אסייאתי רק יותר כבד. תבקשו אקסטרה מהרוטב האדום שמגיע ליד.








עיקריות:
מהעיקריות אתם תהיו חייבים להזמין מנה או שתיים. שימו במרכז השולחן ותדוגו עם המזלגות (אני תמיד משתמש בכף ובכך מצליח לאסוף חלק משלולית הרוטב שבכל מנה). שתי המנות שאני ממליץ הם:
צ'קפולי - תבשיל קדירה של בשר כבש ברוטב יין לבן עם טרגון ושזיפי בוסר. ארומה של טעם חזק ושמן, אך אם זאת זך ועדין. כל זה בגלל השילוב המיוחד של הכבש העשיר והיין הלבן הצלול. (פה זה הזמן להשתמש בכף).
ירקות ממולאים - בבשר בקר, כבש ואורז ברוטב עגבניות ופירות יבשים. ממולאים כמו שצריך. גם המעטפת וגם התכולה משלימים אחד את השני. השוס הוא האגס.
אל תתנפלו על האוכל. תאכלו בכיף. תטעמו מהכל, תחלקו והכי חשוב - תמשיכו לשתות לאורך כל הדרך. תפתיעו את השולחן עם סיבוב צ'יסר וודקה קפוא במהלך הארוחה ואל תוותרו לאף אחד. אחרי ששותים מספיק מתחילים להבין את ההגיון שבתמונות המפחידות שתלויות על הקיר.
קינוח - לכו על הנטיה.
מתי ללכת? בכל ערב שנמשך ללילה. גם בשישי בצהריים כיף ללכת. אותה סגנון ארוחה רק בלייט. תזמינו פחות מנות ותשתו יין לבן. שבו בשולחן שליד חלון כדי להרגיש את האור שבחוץ, ותגיעו לארוחת שישי אצל אמא שיכורים ומאושרים.


הדירוג: (1 - 5)
כמה טעים: 3
אווירה: 5- שמח שם. הריחות מהמטבח, הברמנים המקצועיים, הדי ג'יים המוזרים וקהל הלקוחות. קסם גרוזיני שרק משתבח ככל שהלילה מתבגר.
עיצוב: 4- תלכו ותבינו. כל אזור במסעדה בעל אופי מיוחד שמייצר קשר כמעט משפחתי בין הלקוחות. תמונות מקוריות ואביזרי שוק מזרחיים על המדפים.
מתאים לאירוע: יום הולדת, מסיבה, כל ציון של אירוע חגיגי בין חברים - זה המקום. גם לדייט המקום טוב אבל רק אם יושבים על הבר (או על השולחנות הזוגיים שמסביב לבר) ורק עם הבן/בת זוג מתאימים לסוג כזה של מקום.
מה הנזק - 100 ש"ח וצפונה.

ציון מסכם - 4

לילינבלום 30, תל אביב
טלפון: 03-5162254

1 תגובות:

Unknown אמר/ה...

הייתי ממליץ גם על החאליה (עוף שחור)

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates ► Distributed by Blogger Blog Templates;