עגבניות על הבר - צפון אברקסס

בעולם חלומי בלי חוקים ובלי גבולות בטח היו הרבה מסעדות שמוציאות אוכל ללא צלחות, עושות קסמים עם עגבניות וגורמת לכמעט כל לקוח לבכות. למזלנו בעולם שלנו יש שתיים.
אייל שני, אחד האנשים המעניינים והמוזרים שבמקצוע החליט להביא את הטירוף של  הסלון (מסעדה שבבעלותו) לתוך הלב והקיבה של העיר.
צפון אברקסס היא יצירת מופת שניה מבית היוצר של השף המשוגע.
המקום נמצא בצמוד לבר האברקסס המפורסם וניתן לדלג בין המסעדה לבר דרך מעבר שנמצא בקומה העליונה. המסעדה מחולקת לשני חלקים. בקומה התחתונה יש בר קטן שמקיף את המטבח המרשים של המקום, ובקומה העליונה יש מספר קטן של שולחנות ישיבה.
הישיבה על הבר תגרום לכם להרגיש חלק מהעשייה המופלאה של צוות הטבחים הלא קטן שעובד במטבח. המנות יוקפצו, יתערבבו, יחתכו, ויורכבו ממש אל מול עיניכם. עוד לפני שתספיקו לעיין בתפריט אתם תמצאו את עצמכם מצביעים בחוסר נימוס על המנות שיוצאות וצועקים על הבר-מן "אני רוצה את זה..."
התפריט מחולק לנושאים (ירקות, ים, בשר וכו..) ושמות המנות מנוסחות במקוריות בלשון האומנותית של אייל. האוכל טרי ופשוט. רוב המנות יוגשו לכם על נייר עיתון חום, או על חתיכת קרטון זהוב ממש כמו בדוכן אוכל שבשוק. כל מנה מקבלת נגיעה מיוחדת שהופכת אותה למפתיעה צבעונית וטעימה בטירוף.



המלצתי:
תנסו להתמקם על הבר. שם הכול מתחיל והכול נגמר. תתחילו עם יין לפני הכול. המבחר יחסית מצומצם, אבל איכותי. תעיינו טוב בחתיכת הנייר המודפס שמשמש כתפריט ותבקשו הסבר מהבר-מן על המנות. לרוב קשה להבין למה אייל התכוון, לדוגמא: "ירקות פשוטים מביאים כל לילה, אחרי הסרוויס, מהשוק הסיטונאי על עגלת אלומיניום עם גלגלים מתנפחים".
אני באמת ממליץ לנסות כמה שיותר, ולחזור למקום כדי להשלים את מה שלא הספקתם. בכל מקרה, הנה כמה מנות חובה שבאמת אסור לכם לפספס:

מאמא ליגה (רק בעונה)- מחית של "פולנטה" (עשויה מתירס טרי) מוגשת עם עגבניות שרי שחורות ששוחות ברוטב מצומצם, ומעל כל זה שבבים דקים כמו אויר של פרמזן איכותית. אין דברים כאלו.

כרובית תינוקת - כרובית קטנה שנאיפת בתנור חם אם שמן זית ומלח גס. מוגש עטוף בנייר. כל מה שנשאר זה לפרק עם המזלג ישר לפה.
רוסטביף קרפצ'יו- התמונה למעלה, אין צורך להוסיף.
שווארמה טלה - חתיכות קטנות של טלה צעיר מוגש בקערה נדיבה של טחינה. את הטחינה מכינים במקום ללא כל תוספת מיותרת של לימון או שום. המרקם מושלם. הבשר שוחה ברוטב של ענבי יין לצד ירקות צרובים. הטעם עדין והשילוב של הכול פשוט נהדר.
דג בתנור - לדעתי מנת הדגל של המקום (אגב, גם בסלון). כל כמה זמן סוג הדג משתנה. הטעם המיוחד נשאר תמיד. מדובר בתבנית ברזל שנכנסת לתנור עם דג שלם שנבחר לפי משקל. הדג "נשרף" בתנור לוהט ביחד עם עשבים ריחניים, "חמאה מבושמת", יין מבורגון ומלא עגבניות. אפשר ללכת לישון אחרי זה..

הדירוג: (1 - 5)

כמה טעים: 4.5
אווירה: 4 -  האווירה תלויה במקום בו תשבו ובלקוחות שלידכם. ערב אחד יהיה שמח ורועש, ובערב אחר רגוע ורומנטי. בכל מקרה, המקום משרה אווירה פתוחה וזורמת. כאילו מותר הכול.
עיצוב: 4 - בקומה התחתונה זה לא משנה. העיניים שלכם לא יעזבו את מה שמתרחש בתוך המטבח. שאר המקום נראה סבבה.
מתאים לאירוע: דייט על הבר. המקום ייתן לכם רוח גב לכל כיוון שלא תלכו. גם לאירוע חברתי המקום מושלם. בקומה העליונה יש שולחן גדול שאפשר להזמין לאירועים רבי משתתפים.
מה הנזק - 150 לראש ואתם מסודרים לגמרי. כמובן שזה יכול להיות יותר, אבל יאמר לזכות המקום שגם פחות.

ציון מסכם - 4.5


לילינבלום 40
054-6786560

1 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אדיר, אדיר, אדיר

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates ► Distributed by Blogger Blog Templates;