כוכבים בעיר - כתית

יש הרבה מסעדות מצויינות בעיר. למרות זאת, תרבות האוכל בארץ שונה מאוד מהתרבות האירופאית הקלאסית. לא סתם מדריך המסעדות של מישלן עוד לא הוציא מהדורה על ישראל. אבל זה לא אומר שלא תוכלו לקבל את החוויה של מסעדת כוכבים יוקרתית. מפות לבנות, תפריט טעימות, סומלייה של יינות, מלצרים ממושמעים כמו חיילים בצבא ותפריט עשיר במנות מדוייקות ומגוונות. כתית היא ללא ספק אחת מהמקומות האלה. המסעדה המקורית הוקמה ב 2002 בכפר רות. לאחר 4 שנים הוחלט להעתיק את המקום לעיר הגדולה. מאיר אדוני, השף והבעלים של המקום מקדיש את כל הכשרון שלו לספק לסועד חוויה קולינרית מקצועית שמתאימה את עצמה לאקלים ולסגנון הישראלי.

המלצתי:
כתית זה לא מקום ללכת בקטנה. ארוחה בכתית היא אירוע מסודר. בין אם זה ללכת עם הבן/בת זוג, המשפחה, החברים או ארוחת עסקים. תזמינו מקום מראש. המקום נראה יוקרתי אז אני ממליץ לכם להתלבש יפה. אחרת סתם תרגישו לא קשורים.
תפריט הערב יחסית מצומצם. תשאלו אם יש מנות שלא בתפריט כדי לא לפספס משהו טוב. אתם יכולים להתחיל עם אפרטיף עדין לפני האוכל. מומלץ בעיקר בגלל שהארוחה במקום לוקחת זמן. בכל מקרה תלכו על יין טוב בהמשך. המבחר די רחב. אם לא בא לכם לפרק את הארנק לכו על הישראלים הסטנדרטים. מבחר היינות בכוס יחסית מצומצם אבל האופציות לא רעות.
ראשונות -
כולם טובות ומאד מושקעות. אני הייתי ממליץ על ים ולא על בשר. למרות שגם הכבד אווז וגם מנת שקדי העגל מצויינות, כל המנות עשירות מאוד ואני אוהב להתחיל עם משהו יותר עדין.


עיקריות -
פה זה כבר באמת תלוי בטעם שלכם. אם זרמתם עם מנות הים בהתחלה תשנו כייון ותלכו על הראגו אווז או על הפילה עגל. המנות מורכבות מאוד ומעוצבות בצורה מהפנטת. הטעמים מאוד חזקים לפעמים קצת יותר מדי.
אם אתם יותר מ-2 סועדים תזמינו מגוון מנות ותאכלו ביחד. בסופו של דבר תהיו חייבים מתישהו לטעום את כולן...
תפריט הטעימות - בהמשך ישיר למשפט האחרון שכתבתי. בימים שבת וראשון בלבד המקום מציע תפריט טעימות מאוד אטרקטיבי. 7 מנות שמשדרות על האופי של המטבח בצורה די מדוייקת. אני מאוד ממליץ על האופציה הזאת. תפנו לכם 3 שעות ביומן ותבואו רעבים כי הארוחה די כבדה.
על הקינוח הייתי מוותר ומבקש צלחת גבינות במקום. מבחר צנוע של גבינות עיזים מחוות קורנמל שבדרום. תשטפו את זה עם גראפה או איזה יין קינוח מקומי.


הדירוג: (1 - 5)
כמה טעים: 4
אווירה: 2- שקט ומאוד רגוע. לא מקום לברדק. ארוחה שקטה עייפה אך איכותית.
עיצוב: 3 - לטעמי השקיעו יותר מדי בנסיון להפוך את המקום לקלאסי ולבן. הבניין עצמו מדהים. המקום הוקם כמעט לפני 100 שנה ולימים הפך למלון הראשון בעיר.
מתאים לאירוע: לא לדייטים הראשונים. אם זה ארוחה רומנטית אז רק עם בן / בת זוג עם פז"מ ממושך. מתאים מאוד לאנשים שאוהבים את חווית האכילה עצמה. אין שם הרבה מעבר לזה.
מה הנזק - 150 ש"ח לראש וצפונה..

ציון מסכם - 3.5

היכל התלמוד 4
טלפון - 03-5107001

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates ► Distributed by Blogger Blog Templates;