לאכול עם הדייג.. ברבוניה בר


את הברבוניה גיליתי במקרה. חבר טוב שלי שבדיוק פתח מסעדה חדשה בעיר (ארחיב בהזדמנות אחרת) סיפר לי על המקום הקסום. "פנינה קטנה בתוך תל אביב" כך אמר. בהתחלה חשבתי שהוא סתם התלהב מהבר הראשון שהוא מצא, ובטח אין לו מושג מהחיים שלו. כמה שטעיתי....
את הביקור הראשון שלי במקום עשיתי איתו, וזה היה רק אחרי שהוא השביע אותי שאני לא מגלה על המקום לאף אחד. זה היה בשנת 2005. אז המקום עוד הגיש אלכוהול עד לשעות בהם רובינו קמים לעבודה. היום המתכונת שם קצת שונה. האוירה פחות או יותר אותו דבר אבל את עזרא, האיש והאגדה וגם הבעלים של המקום תפגשו שם פחות, המשקה האחרון נמזג ב 01:59 ולא דקה יותר מאוחר והמטבח נסגר שעה קודם. אבל זה לא מונע ממני להכתיר את המקום כהבר מס' 1 בתל אביב עם מטבח דייגים מזרח תיכוני שלא מאכזב אף פעם.

המלצתי:
תגיעו מוקדם, לא אחרי 20:00. בהרכב של לא יותר מ4 אנשים (אלא אם הולכים על השולחן הגדול). תתחילו בלשתות (לא חשוב מה) אני מבטיח שאוכל יהיה יותר טעים. אחרי סיבוב או שניים תזמינו את המזטים עם דגש על החצילים בטחינה למרות שגם הסלסה האדומה שנגרסת במקום וסלט תפוחי האדמה הקטן לא נופלים רחוק. כשהמזטים מגיעים תבקשו שיביאו לכם מנה של קלמרי על הגריל. יחידה לבן אדם ולא יותר. חשוב לאכול את המנה הזאת מיד שהיא יוצאת. ממליץ לא לשים לימון אפילו שזה כמעט מתבקש. זה טרי ורך ונמס בפה עם תיבול שכונתי כמו על האש בפארק. אחרי זה תבקשו מנה של סלט עזרא (עגבניות ובצל) ואת האספרגוס (בעונה). ליד זה אני ממליץ על השרימפס בשמן זית, מנה מדהימה שאני רק רוצה לסיים אותה כדי להגיע לשמן זית שנשאר בצלחת עם פלחי השום וקליפות הפלפל השרופות שצפות ליד. קחו לחם, תספגו מה שרק תוכלו ובתאבון. הקלמרי המטוגן גם מצויין אבל אני תמיד בוחר את צלחת הברבוניות המטוגנות. את הקטנות אפשר לאכול שלמות (כן, גם את הראש). מפה והלאה זה תלוי בכם. הנטייה שלנו היא לספוג את הדרינק האחרון (3 שעות מאוחר יותר) עם מנה של ראשי קלמרי מטוגנים. החלק השני של המנה הראשונה... תמיד מנצח.
אם בא לכם על עיקריות -
ראש לוקוס. מנה יחודית למקום. מלאה בבשר ושוחה ברוטב אסייתי פשוט וטעים.

הדירוג: (1 - 5)
כמה טעים: 3
אווירה: 5 - פליליסט של שירים מהשנים שהייתי רוצה לחיות בהם. מג'ימי הנדריקס, דרך אלוויס שמבצע שיר של סיימון וגרפנקל ומיד אחר כך ביצוע זהה של ג'וני קאש ובסוף איך לא... הביצוע המקורי.
עיצוב: 4 -  קטן, בנוי מעץ ונראה כאילו נמצא על רציף דייגים בדרום סקוטלנד הגשומה בליל חורף קר.
מתאים לאירוע: ערב איכותי עם החברים הקרובים באמת.
מה הנזק -  עד 200 ש"ח לראש (תלוי כמה שותים)

ציון מסכם - 4

בן יהודה 192,תל אביב
טלפון: 03-5240961, 03-5276965


1 תגובות:

Unknown אמר/ה...

5+ על אוירה, המקום של תל אביב בשישי בצהריים

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates ► Distributed by Blogger Blog Templates;